poniedziałek, 19 maja 2014

Serialowo - majowo

Od lutego podejmuję desperackie próby oglądania czegokolwiek poza "Hannibalem" - z mizernym efektem, niestety, ale może jak się sezon skończy.
Na razie próbowałam "Fargo" i jakoś tak... powiedzmy, że jestem w stanie docenić i koncept i oryginalność wizji, ale to po prostu nie moja para kaloszy, tego typu seriale najczęściej ani mnie ziębią, ani grzeją i ten nie jest wyjątkiem. W dodatku wszyscy bohaterowie są tu nudni i/lub odpychający - tak,wiem, takie jest założenie, ale to nijak nie pomaga.


"The Killing" za to zaczynał się obiecująco - morderstwo nastolatki, polityczne machlojki i całkiem sympatyczna policjantka jako główna bohaterka, a do tego jeszcze fajny, depresyjny nastrój (uwielbiam, jak w filmach czy serialach pada deszcz). Ale dalej, zamiast coraz lepiej, zaczęło być gorzej, napięcie gdzieś wsysło, zagadka zabójstwa zaczęła się rozłazić i ostatecznie w pewnym momencie dałam sobie spokój. Co ciekawe, z książką miałam dokładnie to samo, choć akurat literatura okazała się o tyle lepsza, że wytrzymałam trochę dłużej, bo mniej więcej do połowy. No i nadal nie wiem, kto zabił Rosie. Czy jakaś dobra dusza mogłaby mi to napisać? Będę wdzięczna, serio, bo z jednej strony chciałabym wiedzieć, a z drugiej nie chce mi się tego oglądać/czytać.

Obejrzałam pierwszy odcinek i też nie jestem jakoś specjalnie przekonana. Nie jest to złe, ale dobre też nie, i gdybym miałam określić serial jednym słowem, powiedziałabym chyba "poprawny". Czyli niby wszystko jest ok, trudno przyczepić się do konkretów, ale całości brakuje pazura, jakiejś iskry, no nie wiem... pomysłu może, jak tę znaną przecież historię rozegrać tak, żeby była ciekawa dla współczesnego widza. Coś jak połączenie zadania domowego odrobionego przez pilnego, choć niezbyt utalentowanego ucznia z telewizyjną produkcją sprzed dwudziestu lat. Na plus bardzo ładny Paryż i śliczna Zoe Saldana, reszta taka sobie.

4 komentarze:

  1. Te seriale nie są dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. UWAGA [SPOJLER]

    Co do "The Killing" Rosie zginęła z ręki swojej ciotki - Terry ;)

    M. Mróz

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wyjaśnienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A dokładniej ujmując, ciotka zepchnęła samochód do wody nie wiedząc, że w środku jest Rosie ^^

    M. Mróz

    OdpowiedzUsuń